Glikemijski indeks (GI)

Saznajte sve

Kada pojedemo šnitu kruha, brašno iz kruha se formira u šećer u našem tijelu. Isto se događa kada pojedemo voće, popijemo mlijeko ili grickamo čokoladu. Svaka od spomenutih namirnica sadrži različitu vrstu šećera: voće fruktozu, mlijeko laktozu ili čokolada saharozu koja se pretvara u glukozu, jedina je razlika u brzini, tj. kako brzo to čine.

LAB_4681-1024x682

Onu brzinu kojom je jedna namirnica sposobna povećati razinu šećera u krvi, zovemo glikemijskom reakcijom. Ako uzimamo glukozu kao referencu (jer običavaju uzimati i bijeli kruh) dva sata nakon konzumiranja uz kontinuirano mjerenje, lako se može usporediti sposobnost podizanja razine šećera u krvi kod ostalih namirnica. Rezultatu glukoze odredimo jedan broj – neka to bude 100, to je veličina prostora ispod krivulje krvnog šećera – , ono što sporije postane šećer u organizmu, to ima niži indeks od 100, a ono što postane brže, tad ima viši. Dakle glikemijski indeks (GI) je broj koji pokazuje određene namirnice – u referenci s bijelim kruhom ili s čistom glukozom -, koliko brzo podižu razinu šećera u krvi.

Zašto je to važno?

Visoki GI prema najnovijim istraživanjima smatraju štetnim za zdravlje, zbog pojačanog lučenja inzulina radi prerade šećera u krvi. A ono se nakon određenog vremena naruši ukoliko je kontinuirano pod takvim opterećenjem. Naše tijelo nije projektirano za Coca-Colu, rafinirani kristalni šećer ili glatko brašno. Kroz vrlo dugo vrijeGlycemicme je živio na mesu, ribi, biljkama i sjemenkama. Štoviše, nagli rast razine šećera u krvi ide u paru sa naglim padom, usljed čega postajemo više gladni nego prije. Dakle ponovo ćemo proviriti u hladnjak i pojest ćemo još nešto, i to će tako bit, dok pretilost postaje bolest cijele planete a ne samo Ameri����������������������������������������kog naroda.

Vrlo visoki glikemijski indeks imaju na primjer pekarski proizvodi, oljuštena riža, krumpir i žitarice za doručak, njih je bolje eliminirati te umjesto njih konzumirati namirnice niskog GI-a.

 

list_IMG_6814

Update1 sustav uz pomoću tri jednostavna koda, razumljiva za sve, promiče svjesnu, zdravu prehranu. Više…

Update1.hr koristi kolačiće (cookies) više info

Update1.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšao funkcionalnost stranice i prilagodio sustav oglašavanja. Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja

Zatvori