TEMELJNA NAČELA PALEO PREHRANE

Paleo

TEMELJNA

  1. Izbjegavaj rafinirane ugljikohidrate!

Temelj civilizacijskih bolesti je pretilost,a kao rezultat pretilosti, metabolički poremećaji. Među rafinirane ugljikohidrate spadaju jela napravljena od žitarica, krumpira, riže, kukuruza, šećera. Izbjegavaj i veliku količinu slatkoga voća!

  1. Nemoj konzumirati strane bjelančevine!

Početkom zemljoradnje počeli smo konzumirati i brojne vrste bjelančevina kojima se naš organizam ne može nositi na odgovarajući način. Gluten iz žitarica uzrokuje autoimune bolesti, lektini u mahunarkama uzrokuju sindrom propusnih crijeva, a DING proteini u kukuruzu i duhanu uzrokuju poliartritis.

  1. Mlijeko stranih sisavaca nije za tebe!

Sastav mlijeka svakog sisavca karakterističan je za njegovu vrstu. Kravlje mlijeko i mliječni derivati sadržavaju strane proteine i faktore rasta. Izuzetak čine tvrdi zreli sirevi u kojima se, zahvaljujući dugom procesu dozrijevanja, oni uglavnom razgrade.

 

  1. Mast ti je prijatelj!

Životinjske masti konzumiramo najmanje jedan milijun godina, imali smo dakle vremena priviknuti se na njih. Jedini štetni element kolesterola, broj sitnih, gustih LDL čestica povećava konzumiranje ugljikohidrata. Opasnu razinu triglicerida također povećava konzumiranje ugljikohidrata, posebno fruktoze. Osim toga, važna vrsta masnoće je omega-3 koja se nalazi u ribljem mesu, a ako ne voliš ribu, dnevnu količinu možeš unijeti u organizam i u obliku kapsula.

  1. Nemoj povećavati upale u organizmu!

Tzv. sistemsku upalu u prvom redu prouzrokuje tzv. visceralna pretilost. Biljne masti i margarini konzumirani u ime zdrave prehrane uglavnom se sastoje od omega-6 masnih kiselina koje povećavaju upalu u organizmu, potiče rast tumora, stoga ih izbjegavaj!

  1. Konzumiraj cijelu životinju!

Naši su preci konzumirali sve dijelove životinja, dok se današnji čovjek previše koncentrira na hranu od čistoga mesa. Postoje mnoge hranjive tvari koje se nalaze u drugim dijelovima životinja (iznutrice, moždina, koža, itd.), a potrebne su nam za normalno funkcioniranje organizma.

  1. Zaslađuj zdravim nadomjescima šećera!

Umjetna sladila prema ispitivanjima prouzrokuju inzulinsku rezistenciju i pretilost. U paleo prehrani preporučaju se dva prirodna sladila s nula kalorija – stevija i eritrit – ako želiš konzumirati slatko, koristi ih! Može se konzumirati i ksilit, ali on u većim količinama kod pojedinih ljudi izaziva nelagodu u trbuhu.

  1. Aditivi nisu za jelo!

U suvremenim uvjetima života ponekad je neizbježno da se pojedini aditivi nađu na etiketi hrane koju želimo kupiti. Isti, međutim, nisu potrebni za funkcioniranje našega organizma, u slučaju brojnih aditiva nije poznat njihov dugoročni učinak, stoga – ako je to moguće – najbolje je izbjeći ili smanjiti na minimum njihovo konzumiranje. Paleo način prehrane strogo izbjegava primjenu aditiva.

 

Update1.hr koristi kolačiće (cookies) više info

Update1.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšao funkcionalnost stranice i prilagodio sustav oglašavanja. Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja

Zatvori